איך לסכם בצורה נכונה מאמרים אקדמאים?

בתור סטודנטים תתבקשו לסכם המון, ולא רק בזמן כתיבת העבודה הסמינריונית שלכם. המון תלמידים מתקשים לסכם מאמרים אקדמאים בצורה טובה ויעילה. דבר ראשון אנו ממליצים לכם לפתוח את הסילבוס שקיבלתם בכדי שתוכלו לקשר מאמר מסויים לשיעור או נושא מסויים וכך תדעו במה להתמקד במאמר הספציפי ואילו דברים חשוב לסכם.

סיכום טוב הוא באורך של כשליש מאורך המאמר המקורי. לפני שאתם מתחילים במלאכת הסיכום רצוי לקרוא את הטקסט פעם אחת בשלמותו, כך תבינו על מה הוא מדבר ואילו נקודות חשוב לציין בסיכום ומה אפשר להשמיט. בסיכומכם תציגו רק את הדברים העיקריים מן המאמר ללא דוגמאות למינהן, מטאפורות אם קיימות במאמר או הדברים המופיעים בסוגריים.  בזמן קריאת המאמר מרקרו לכם משפטי מפתח, על המשפטים החשובים הללו תרחיבו את הסיכום במילים שלכם. דאגו להשתמש במילות קישור מגוונות ומתאימות. בכדי לרשום סיכום טוב הינכם מחוייבים להבין את הטקסט, מה הנושא שלו, איזה סוג טקסט הוא (טיעוני, אינפורמטיבי, טיעוני דו צדדי וכו'.), מהו הרעיון המרכזי שמוצג בטקסט ומהו המסר שכותב המאמר ניסה להעביר. רוב המאמרים מחולקים לפסקאות, אלו נועדו בכדי לחלק בין תת-נושאים שונים בתוך הנושא הכולל של המאמר. לאחר שסיימתם לקרוא ולהבין פסקה מסויימת כתבו בצידה במשפט או שניים בלשונכם מה הנושא של פסקה זו, איך הנושא מוצג ובאיזה סוג של העברת הנושא משתמש הכותב ( ביקורת, הדגמה, הצגת נתונים וכו'.).

סטודנטים רבים בוחרים לפסוח על קראית התקציר (abstract) למאמר שלרוב מופיע בטקסטים באנגלית בכדי לחסוך בזמן הקריאה והם בטוחים שיבינו את המאמר בצורה ברורה גם ללא קריאת התקציר. קריאת תקציר זה יעזור לכם להבין על מה גוף הטקסט מדבר בצורה פשוטה וקצרה.

לפני כתיבת עבודת סמינריונית, בעיקר סמינריון איכותני, תצטרכו לקרוא המון מאמרים, הדרך הטובה ביותר היא לבנות לעצמכם לוח זמנים מסודר, קבעו כמה מאמרים אתם קוראים ביום וחלקו לכם את ערימת החומרים לפי ימים. אם קשה לכם לקוא מספר מאמרים היום, קראו מאמר אחד, ותעשו הפסקות בין כל פסקה בכדי לרשום לכם את הנקודות החשבות של אותה הפסקה במילותיכם בכדי להבין אותה טוב יותר, כך כאשר תרצו למצוא פסקה מסויימת החיפוש יהיה הרבה יותר מהיר וקל.

איך לסכם בצורה נכונה מאמרים אקדמאים?

השארת הודעה מהירה
סגור



    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני