עבודה סמינריונית – איך ללמוד את העבודה ולהימנע מהונאות ו"מוקשים"?

שילמנו ממיטב כספנו, דברנו עם הכותב, העברנו חומרים, אשרנו הצעת מחקר וכססנו ציפורנים בצפייה מתוחה. ואז זה הגיע, הרגע הזה שחיכינו לו כל כך – הרגע בו אנחנו מקבלים את מה שהזמנו. עבודה סמינריונית חמימה נחה בתיבת המייל שלנו ואנחנו נגשים בחרדת קודש לפתוח אותה ולהתרשם. אחרי הכל השקענו בכך לא מעט אנרגיות. אז עכשיו מה עושים? איך מבטיחים שמה שנשלח אלינו אינו "חתול בשק"? איך נוכל להיות בטוחים שמה שבידינו היא עבודה אקדמית ברמה הגבוהה ביותר, כפי שהבטיחו לנו? תתפלאו אבל זה פחות מסובך ממה שנדמה בהתחלה ובשביל להקל עוד יותר, הנה פירוט תמציתי של השלבים ההכרחיים בדרך להגשת עבודה סמינריונית איכותית שהיא באמת שלכם?

קריאת העבודה הסמינריונית, הפנמת החומר הבנתו וגילוי "מוקשים"

הגשת עבודה אקדמית ללא קריאה והבנה מלאה של החומר מזמנת בעיות. נכון, גם כאשר עבודה אקדמית היא מקורית לגמרי לפעמים עשוי להיות בה ציטוט יתר ממאמרים מסוימים, פספוסים של הגהות, שימוש יתר במאמרים ישנים מדי או חדשים מדי או פשוט יותר מדי מאמרים מהדרוש. לכן, חשוב מאוד לקרוא את העבודה הסמינריונית לעומק, לסמן מקומות שדורשים הבהרה ולהעלות שאלות ואת כל אלה להחזיר לכותב כדי שזה יוכל להבהיר ולהסביר.

עבודת סמינריון היא פרויקט מורכב

לעתים היא כוללת שלבים שונים (בעיקר כאשר מדובר בעבודות חקר אמפיריות או איכותניות), לכן לקראת כל שלב בהגשה (ניתוח סטטיסטי, ניתוח תצפיות וראיונות) חשוב והכרחי לקרוא היטב את החומר ולא להגיש לעולם חומר שלא נקרא על המגיש. אפילו שימוש במלים שהמגיש אינו מכיר או שאינן עולות בקנה אחד עם סגנון ההתבטאות שלו עלול ליצור בעיות בעתיד.

חשוב חשוב חשוב

לבקש לצרף לעבודה את המאמרים המרכזיים בהם נעשה שימוש. כתיבת עבודות אקדמיות כוללת שימוש במקורות רבים והכרתם היא א'-ב' בדרך להכרת העבודה כולה. מגישי עבודות סמינריוניות שאינם טורחים על הבנת וקריאת החומרים הללו לא עושים לעצמם חיים קלים אלא להפך וכותבי עבודות סמינריוניות אשר מנסים להתחמק ממשלוח המאמרים אמורים להעלות חשד במקוריות העבודות האקדמיות.

סקירה של פסקאות רנדומליות במנועי חיפוש

על מנת לוודא שמה שנשלח אליך הוא עבודה אקדמית ברמה גבוה וברמת מקוריות גבוהה, כדאי לדגום פסקאות אקראיות ולבדוק את מקוריותן במנוע החיפוש המועדף עליך.

שימת לב לכללים לעיל והפנמתם, תבטיח לכולנו שנת לילה טובה יותר והגשת עבודה סמינריונית איכותית, מקורית ובעיקר אישית!

בהצלחה

עבודה סמינריונית, עבודות סמינריון צור קשר

השארת הודעה מהירה
סגור



    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני