עבודה סמינריונית

כתיבת עבודה סמינריונית

ישנם סטודנטים שכאשר מטילים עליהם משימה של כתיבת סמינריון, הם מאבדים את עשתונותיהם. משום מה נראה להם שהמשימה הזו היא ממש הר בלתי עביר. ננסה להעניק לכם כמה טיפים במאמר שלפנינו על מנת שלא תחששו כל כך לגשת אל המשימה. אתם תראו שעם כמה כללים וטיפים בסיסיים ניתן לצלוח את המשוכה ולהישאר בחיים…

בחירת נושא לכתיבת עבודה סמינריונית

בדרך כלל יינתנו לכם כמה נושאים לבחירה אשר מתוכם תצטרכו לבחור את אלו שהכי מדברים אליכם. תמיד כדאי לכם להעדיף נושא שהוא מתחום ההתעניינות שלכם. אם תבחרו באיזשהו נושא עלום ונשגב אתם עלולים למצוא את עצמכם תקועים בשלב הראשוני של איסוף החומר. לכן, קבלו את ההמלצה שלנו והשאירו את היצירתיות לתחומים אחרים.

חיפוש מקורות לכתיבת עבודות סמינריוניות

לאחר שבחרתם את הנושא, עליכם לחפש חומר הדן בנושאים הללו. כדאי שתרשמו את המקורות המעניינים ואת הציטוטים שתרצו לעשות בהם שימוש, כך לא תאלצו לבזבז זמן יקר כאשר לא תזכרו היכן נמצא הציטוט שרציתם להוסיף.

פגישה עם המרצה

לא כדאי להריץ מהר מידי את העבודה בטרם בדקתם כי אתם צועדים בדרך הנכונה. היפגשו עם המרצה ובדקו אתו האם המסלול שבחרתם יענה על כל הדרישות.

סיעור מוחות

קחו דף והתחילו לשפוך עליו את כל המידע, המשפטים המעניינים, המקורות וכל מה שתרצו להוסיף לתמהיל שירכיב בסופו של דבר את העבודה שלכם.

לאחר שהתכוננתם כראוי לכתיבת העבודה שלכם, עליכם להתחיל בכתיבה המעשית בפועל של העבודה. כאן ישנם כללים והוראות ברורות ועל פיהם עליכם לעבוד צעד אחר צעד.

מפחיד אתכם? נראה לכם מסובך? או שאולי אין לכם את הזמן להשקיע בעבודה מורכבת שכזו? בשביל זה אנחנו כאן. ב'סמינר קל' יכינו לכם את העבודה המושלמת שתהפוך ליצירת פאר של ממש!

כתיבת עבודה סמינריונית

עבודה סמינריונית

עבודה סמינריונית, קטנה ככל שתהיה, שונה בצורה מהותית מהעבודות שאנו התרגלנו לכתוב בתיכון ואפילו בקורסים בצבא. עבודת סמינריון דורשת דיוק, כתיבה ברמה גבוהה אך לא ספרותית מדי, והישענות על מקורות ביבליוגרפיים. 

למעשה, עבודות אקדמיות דורשות שימוש בדעות של אנשים אחרים. לא סתם המוטו של אחד המקורות הגדולים ביותר למאמרים אקדמיים, google scholar, הוא "עימדו על כתפי נפילים". בעבודה סמינריונית, הכותב נדרש לחשוב על שאלת מחקר שעוד לא שאלו, ולהסתמך על מחקרים קודמים, תאוריות שונות וליצור מכל המקורות הללו פסיפס חדש שיענה על שאלת המחקר. גם כאשר העבודה לא כוללת מחקר אמיתי, כלומר סקירת ספרות או סיכום כלשהו, הסטודנט חייב תמיד לגבות את כל מה שהוא אומר, מלבד כמה משפטים בסיכום, במקורות ביבליוגרפיים.

אם אפשר היה לסכם את המהות של כתיבת עבודות אקדמיות במשפט אחד, המשפט הזה היה "לבסס, לבסס ולבסס". כמובן שחשוב להשתמש במקורות שונים וכאלו מהימנים, ולא בכל מקור אינטרנטי שמוצאים. מרבית המרצים והמנחים של עבודות אקדמיות אוסרים על שימוש במקורות כמו ויקיפדיה או מאמרים בעיתונות, ושולחים את הסטודנטים לחפש מאמרים אקדמיים שפורסמו בכתבי עת מבוססים. חשוב מאד לבסס את טענותיכם כהלכה, אחרת לעבודות האקדמיות לא תהיה הרבה משמעות.

עבודה סמינריונית

טיפים לכתיבת עבודה סמינריונית במדעי החברה 

כאשר כותבים עבודה סמינריונית או אפילו תרגיל בית במדעי החברה, ישנם כמה מכשולים ששווה לשים אליהם לב כדי שנוכל להימנע מהם, ולהשיג ציון טוב. הטיפים הללו מתאימים בעיקר לעבודות במדעי החברה, אבל גם במדעי הרוח, עבודה סמינריונית בניהול וכדומה. 

המטרה של כתיבת עבודה אקדמית, גדולה או קטנה, היא להראות למרצה לא רק שאתם הקשבתם בשיעורים ויודעים לחזור על מה שהוא לימד, אלא שאתם מסוגלים לחשוב ולנתח, ולהפעיל חשיבה ביקורתית. 

לצד החוקים הברורים והדרישות המבניות של עבודה סמינריונית (מבוא, סקירת ספרות וכדומה), ישנם כמה חוקים לא כתובים, שאם עוברים עליהם יש סיכוי טוב שהציון ייפגע. 

  • עקביות – ניתן לתרגם מושגים רבים ביותר מדרך אחת. כל הדרכים מקובלות אך עליכם להתמיד ולהשתמש בהגדרה זו בלבד לכל אורך הכתיבה. הדבר תקף גם לגבי כתיב- אם בחרתם לכתוב מילה עם ט', למשל, עליכם לכתוב אותה עם ט' לאורך כל הדרך. 
  • Keep it simple – תקף גם להסברים וגם לצורת הכתיבה. במבחנים אך גם בעבודות, הכתיבה צריכה להיות עניינית וממצה. גם ככה ישנה מגבלת מקום, אין שום צורך להכניס תיאורים ליריים, משפטים פיוטיים או מאמר מוסגר מתלוצץ. אין זה המקום להתלוצצויות, חוש הומור או שנינות. קחו בחשבון שאינכם יודעים מי קורא את העבודה או המבחן, ועד כמה הוא פתוח להומור. 
  • דיוק בהגדרות – כאשר אתם מגדירים דבר מה, שימו לב שההגדרה שלכם אכן משקפת את המהות שלו ושאתם לא סתם חוזרים על ההסבר במילים אחרות. על המונח לתאר תופעה ואתם נדרשים להגדירו בצורה שהבהיר לקורא שאכן אתם מבינים במה מדובר- באיזה תהליך, תופעה, תאוריה וכיו"ב. המושג אינו התופעה עצמה. לדוגמה, המושג "כתיבה אקדמית" אינו תהליך של כתיבה באקדמיה, אלא מגדיר מהי צורת כתיבה המקובלת באקדמיה. באותו מטבע, המושג: "שמיעה אבסולוטית" אינו שמיעה של תווים והידיעה כיצד לשיים אותם, אלא מונח המגדיר תופעה בה המאזין יכול לזהות את התווים המושמעים. 
  • כללי תחביר והגיון –  במילים אחרות. פעמים רבות חומר הקריאה הוא בשפה האנגלית, כך שבכתיבת עבודות אקדמיות אתם נדרשים לבצע עיבוד כפול- גם לתרגם ולהבין את החומר וגם לכתוב אותו בצורה הגיונית שלא תיראה או תישמע כמו תרגום מילולי. התחביר באנגלית ובעברית שונה במהותו- שימו לב לכך. הדרך הטובה ביותר להתגבר על מכשול מוכר זה היא לדמיין את עצמך מסביר למישהו אחר במילים שלך את העקרונות של מה שקראת. רק העקרונות, ללא תוספות, מילות קישור ושאר קישוטים. בעבודה סמינריונית, המטרה היא לראות כיצד אתם מבינים ומיישמים את החומר, לא להתרשם מהיקף סיכום דברי המרצה.

 

עבודה סמינריונית עושים עם סמינר קל

 

 

מידע נוסף בנושא

איך לכתוב עבודת סמינריון איכותית

חמישים אחוזים מההצלחה בכתיבת עבודת סמינריון איכותית מתמקדים בעיקר בנושא. כאשר אתם בוחרים בנושא שאתם מבינים בו זה יכול להיות ההבדל שבין ציון טוב לבין החזרת העבודה לתיקונים והערכה גרועה. לא יודעים איך לכתוב עבודת סמינריון איכותית? סמינר קל תשמח לעזור לכם לכתוב עבודת סמינריון טובה, וגם לתת לכם טיפים כיצד לעשות זאת בעצמכם – ולהצליח בלימודים האקדמיים שלכם בכלל. הרי, מלבד התואר, מי שלומד תחום מסוים רוצה גם להבין בו.

תוהים איך לכתוב עבודת סמינריון איכותית?

  • לא בושה לכתוב על נושא שכולם דשו בו ויש עליו לא מעט סמינריונים, כל עוד אתם כותבים זאת במיומנות ומקפידים להוסיף אותנטיות לעבודה. זה כולל גם אמירה מעניינת וחדשה, ניסיון לאתגר את המוסכמות בסמינר וחיפוש חומר שיתמוך בתזה שלכם לכתיבה עליה. זכרו שגם סמינריון כזה חייב לענות על כל הכללים של כתיבה טובה ונכונה, והגשה מכובדת.
  • אין דבר מתסכל יותר מאשר לנסות להבין מה זאת אומרת "להתחבר" לנושא הסמינריון. לכן, הסוד הוא להבין למה בכלל כותבים סמינריון. מה יש בו שצריך לשפוך אור על זוויות מעניינות ומסקרנות שאיש טרם כתב או חשב על זה קודם. זה הרגע שלכם לבלוט ולהוכיח את היכולות שלכם. כאן אתם נדרשים לשאול את עצמכם מהן השאלות שעלו במהלך הקורס או הלימודים שאף אחד לא ענה לכם עליהן, למה לא ענו והאם יש איזשהו נושא שהרגשתם שסבל מהתעלמות והזנחה, למרות שהוא רלוונטי לקורס. כאן, אתם עשויים למצוא נושא מעולה ומקורי לסמינריון שלכם שייתן לכם גם נקודות זכות נוספות.
  • חפשו את כל החומר שיכול לעזור לכם בשאלות אלה, לבסס את התזה שלכם ולתמוך בה. היעזרו בספריות שבאוניברסיטאות, יש שם מאגרי מידע שאינם נמצאים באינטרנט ותוכלו למצוא בהם חומר מקורי שיהפוך את הסמינריון שלכם להצלחה הודות לאותנטיות שלו.

לכתוב בצורה מקורית

אתם יכולים בהחלט להיעזר במומחים שיכולים לכתוב עבודת סמינריון איכותית למענכם, לפי ההנחיות שלכם והתזה שהעליתם. כל מה שנחוץ לכם הוא לפנות למומחי חברת סמינר קל, שמתמצאים ברמת תואר שני בכל תחום שאתם יכולים לחשוב עליו, ולקבל את הסמינריון המעולה שתגישו בעצמכם.

עזרה בכתיבת עבודה סמינריונית

אם כבר החלטתם שאתם יודעים מהו הנושא שאתם רוצים לכתוב עליו סמינריון, לא יזיק לקבל מעט עזרה בכתיבת עבודה סמינריונית טובה באמת. העבודה הזאת יכולה להיות כל מה שנחוץ לכם כדי לקבל ציון מעולה, לקבל הערכת מרצה שלכם ואף לשמש כרטיס ביקור לקרא התואר השני שלכם. בשלב חשוב זה, אתם מוזמנים לפנות אל מהמומחים של סמינר קל ולהסתייע בשירותי הכתיבה שלהם.

כיצד לקבל עזרה בכתיבת עבודה סמינריונית?

  • אם אתם מתקשים בבחירת הנושא קבלו עזרה ממומחים בתחום שלכם, שכבר ראו וקראו וכתבו אין ספור עבודות סמינריוניות בתחום שלכם. הם יעזרו לכם לחדד את הנושא בהתאם לדגשים שקיבלתם ושאתם רוצים להבליט. הם יעזרו לכם לחדד את השאלות שינחו אתכם בכתיבת העבודה ובחיפוש החומר המתאים לכך, כדי לענות עליהן במלואן.
  • בדיקת מקורות וחיפוש החומר יכול לתסכל אפילו מי שגדל על מנועי החיפוש של היום כל חייו. ייתכן ורוב המידע שאתם מחפשים אינו נמצא כלל באינטרנט, אלא במאגרי המידע של ספריות וארכיונים. כדי להגיע אליהם קבלו הכוונה גם מומחים החברה שכתבו סמינריונים ויש להם טיפים נהדרים כיצד להגיע לביבליוגרפיה הייחודית שאתם מחפשים.
  • אם ברור לכם שאתם לא מצליחים להתמודד עם הנושא וזקוקים להכוונה, אל תתביישו לבדוק חיבורים אקדמיים של אחרים כדי לאתגר אותם. לפעמים לוקחים דברים כאלה כל כך כמובן מאליו, שסטודנטים כבר פוחדים לנסות לגבש דעה מקורית שתסתור או תקשה על מוסכמות אקדמיות. לא חובה להתחכם ולהתפתל בניסוחים, אבל נושא מקורי יכול להוסיף לכם נקודות הערכה אצל המרצה אם תצליחו להוכיח את הדעה שלכם..

כתיבה טובה ומדויקת

לכל עזרה בכתיבה עבודה סמינריונית יש מטרה אחת: להגיע לכדי כתיבה מדויקת שתניב לכם ציון גבוה וקרדיט אצל המרצה. זוהי המטרה של אנשי המקצוע של סמינר קל שעוזרים לכם להכין את העבודה הסמינריונית הטובה ביותר שלכם, לפי כל הכללים ובהתאם להנחיות שקיבלתם.

עבודה סמינריונית מה זה בדיוק

בדומה לבחינה או מבחן, עבודה אקדמית הינה מונח המתאר את אחת המטלות השכיחות במוסדות להשכלה גבוהה. עבודה אקדמית הינה מונח רחב הכולל סוגים שונים של מטלות, בעלות אורכים והיקפים, מטרות ומתודולוגיות המשתנים בהתאם לתחום הנלמד והשלב האקדמי בו מצוי הסטודנט.

בניגוד לבחינה או מבחן שמטרתם בחינת בקיאות ויישום החומר הנלמד, מטרת העבודה האקדמית הינה בחינת יכולות הסטודנט לענות על שאלות בהתבסס על איסוף מידע מקצועי, יכולת הסקת מסקנות, בניית שאלות, טענות והשערות כאשר מדובר בעבודות מחקר וכד'. 

קיימים סוגים רבים של עבודות האקדמיות, כאשר המוכר ביותר הינו עבודת הסמינריון. עבודת הסמינריון, הידועה גם כעבודת גמר/עבודת מחקר מהווה במרבית המקרים תנאי לקבלת זכאות לתואר אקדמי, המוטלת לרוב במהלך שנת הלימודים האחרונה/לפני אחרונה. עבודת סמינריון הינה בעלת היקף ונפח הגדולים משמעותית ממטלות אקדמאיות אחרות, הניתנות במסגרת קורסים שונים הנלמדים במהלך התואר האקדמי.

עבודת הסמינריון ניתנת לחלוקה לשלושה סוגים עיקריים, אשר המאפיין הזהה לכולם הינו שבמסגרתם בוחר הכותב נושא וסוגיה ספציפית הנובעת ממנה אותה הוא מבקש לבחון בדרכים הבאות:

  1. עבודת סמינריון עיונית –מטרתה של העבודה הינה לבסס את הסוגיה הנבחרת דרך מקורות ספרותיים באופן שיאפשר הסקת מסקנות. המטרות העיקריות בכתיבת עבודה אקדמית מסוג זה הינן חידוד כישורי הסטודנט לעבד מידע מטקסטים כתובים ויצירת מידע חדש והעמקת הידע בתחום הנבחר.
  2. עבודת מחקר איכותנית – מטרתה של העבודה הינה לבסס את הסוגיה הנבחרת תוך שימוש במחקר תיאורי\ הכולל ניתוח טקסטואלי של ראיונות עומק, מסמכים, תצפיות וכד'. המטרות העיקריות בכתיבת עבודה אקדמית מסוג זה הינן חידוד יכולותיו של הסטודנט להבין מושגים ותיאוריות תוך הסקה מנתונים שנאספו על ידו במהלך ביצוע המחקר. 
  3. עבודת מחקר כמותנית – להבדיל משני הסוגים שלעיל, מטרתה של העבודה הינה לבסס את הסוגיה הנבחרת על איסוף נתונים כמותיים (לרוב תוך עריכת סקרים ושאלונים מובנים – כלומר, הכוללים תשובות סגורות), מספריים לרוב, הנבחנים תוך ביצוע ניתוח סטטיסטי. המטרות העיקריות בכתיבת עבודה אקדמית מסוג זה הינן חידוד יכולותיו של הסטודנט ליישם מחקר המאפשר מציאת קשר בין משתנים לטובת אימות או שלילה של ההשערה שנבחרה על ידו בתחילת העבודה.
השארת הודעה מהירה
סגור


קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני