כללי כתיבה אקדמית

מזל טוב! בשעה טובה קיבלתם את הציון שהייתם צריכים בבחינה הפסיכומטרית והתקבלתם לתואר הנחשק עליו חלמתם זה זמן רב. כעת עליכם להתמודד עם אתגרים חדשים, ביניהם הכרת כללי כתיבה אקדמית שתלווה אתכם החל מיומכם הראשון באוניברסיטה, ועד לסוף התואר הראשון, והתארים הבאים בעתיד. בדרך כלל המוסד האקדמאי מציע לסטודנטים קורס שלם בנושא כתיבה אקדמית, אך לפעמים הקורס לא מספיק, ונוצרים חורים המשפיעים על סגנון הכתיבה בשלבים הקריטיים.

כללי כתיבה אקדמית – על קצה המזלג

הסיבה העיקרית לכך שהאוניברסיטה מקצה קורס המוקדש כולו אך ורק בנושא כללי כתיבה אקדמית היא שמדובר בנושא ענק אותו יש ללמד בחלקים, קצת בכל שיעור. הנה רק חלק אחד משלל הנושאים המרכיבים את הכתיבה האקדמאית, פרק ההיבטים החזותיים על קצה המזלג:

  • מבנה העבודה האקדמאית – עמוד שער, תקציר, תוכן עניינים, מבוא, גוף העבודה, דיון וסיכום, רשימה ביבליוגרפית, ונספחים (אם יש, כמובן).
  • מספור – על כל העמודים בעבודה – למעט השער ותוכן העניינים, להיות ממוספרים.
  • גופן – על מנת לשמור על סדר וארגון וכתב קריא ונוח, יש להשתמש בגופן David בשפה העברית ובגופן Roman new times בשפה האנגלית, בגודל של 12. כותרות העמודים ייכתבו באותו גופן, בגודל של 14 לכל היותר, או יודגשו. יש לציין שבסוף כותרת לעולם לא תופיע נקודה.
  • גוף העבודה – בין שורות יהיה מרווח כפול, ולאחר סימני פיסוק יוקלד תמיד רווח של תו בודד.
  • שוליים – רוחב שוליי העמוד יותאם להגדרות ברירת המחדל; 18.3 ס"מ או לכל היותר 3 ס"מ.

הכללים להצלחה בטוחה!

בין אם למדתם את הכללים ועדיין אינכם מרגישים בטוחים לכתוב בעצמכם, ובין אם אתם מרגישים שאתם פשוט קורסים תחת הלחץ, הכותבים המוכשרים של סמינר קל עומדים לרשותכם לכתיבת עבודה אקדמית! ספרו לנו על הנושא עליו אתם נדרשים לכתוב, וחזרו לשגרת חייכם, עד לקבלת עבודה עניינית ומקצועית.

כללי כתיבה אקדמית

השארת הודעה מהירה
סגור



    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני