טעויות נפוצות בכתיבת סמינריון

כתיבת עבודת סמינריון היא איננה משימה פשוטה, היא מצריכה מן הכותב ידע וזמן. תיתקלו לראשונה במשימת כתיבת עבודה סמינריונית לרוב בשנה האחרונה ללימודיכם לתואר הראשון. כפי שציינו במאמרים קודמים, המטרה של כתיבת עבודה זו היא להביא לידי ביטוי את הידע שרכשתם במהלך הקורס וכמובן להתנסות לראשונה בכלי המחקר.

לרוב עבודה סמינריונית סטנדרטית היא בת כ20-35 עמודים. המרצה יתן לכם הנחיות לכתיבת העבודה, אך פה מתחיל החלק הקשה שרוב הסטודנטים מתקשים בו. להלן מספר טעויות נפוצות ואיך להימנע מהן:

  1. בחירת נושא – רוב הסטודנטים נוטים לבחור נושא רק על פי החיבור שלהם והתעניינותם בנושא והם בטוחים שיוכלו לכתוב עבודה מעולה, אך זהו לא המצב. אנחנו מסכימים שבחירת נושא שמעניין אתכם הוא חשוב אך לפני שאתם מגישים למרצה את הנושא שבחרתם אתם חייבים לבדוק האם יש מספיק מקורות מידע בנושא. המלצתינו היא להקדיש שעה-שעתיים למציאת מקורות ורק אז להחליט. אם מצאתם מספיק מקורות זה מצויין, אך חשוב גם לבדוק האם המקורות עדכניים ומבוססים והאם יש מספיק מקורות בעברית, בכדי שלא תצטרכו לבזבז זמן יקר על תרגום מאמים משפה זרה או לשלם על שירותי תרגום.
  2. שיטת מחקר – חלק מן העבודות יכולות להתאים גם לשיטת מחקר כמותנית וגם לשיטת מחקר איכותנית. לפני שאתם מחליטים לאיזו שיטת מחקר לגשת בידקו את כל הפרמטרים.

למשל, אם אתם רוצים ללכת על שיטת מחקר איכותנית, בידקו שיש לכם מספיק אנשים מהאוכלוסיה שבחרתם לנתח בכדי להעביר להם שאלונים. אם לא מצאתם, אולי עדיף לכם לבחור בשיטה הכמותנית. השיטה הכמותנית מסתמכת על עובדות מספריות, ועל כן תצטרכו לאסוף נתונים ולבצע ניתוח סטטיסטי. גם במקרה זה, יש המון תלמידים שלא יודעים כיצד לבצע ניתוח כזה ולכן יצתרכו להיעזר לשירותים חיצוניים.

  1. לוח זמנים – אנחנו שמים לב שהמון סטודנטים פונים אלינו בדקה ה-90 מכיוון שלא תכננו את לוח הזמנים שלהם כראוי או שפשוט שיערו שכתיבת העבודה תיקח להם זמן מועט יותר.

תבנו לכם לו"ז מסודר ומפורט כבר מההתחלה, שערו כמה זמן אתם צריכים להשקיע בכל שלב ופרק ותמיד קחו בחשבון שלרוב, הזמן שהקצבתם לשלב כלשהו לא יספיק.

שיהיה בהצלחה!

טעויות נפוצות בכתיבת סמינריון

השארת הודעה מהירה
סגור



    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני