תואר שני – תזה או ללא תזה?

בשעה טובה סיימתם תואר ראשון וסיימתם את כתיבת עבודות הסמינריון שלכם, אך עכשיו צריך להחליט האם להמשיך לתואר שני, ואם כן באיזה מסלול לבחור, מסלול מחקרי או עיוני. חשוב להבהיר כי לא בכל מקצועות הלימוד ישנה את האופציה לבחור בין שני מסלולים. ישנו שוני מהותי בין שני מסלולי הלימוד ורמת הקושי שונה, ועל כן כל מסלול יכוון אתכם לדרך שונה לאחר סיום התואר השני.

  • מסלול מחקרי – במסגרת הלימודים לתואר השני במסלול המחקרי תתקבשו לכתוב עבודת תזה. התזה היא עבודה מחקרית כמו עבודת סמינריון אך היא עבודה רחבה וארוכה יותר, בדרך כלל בין 50-100 עמודים. שוני נוסף בין עבודת התזה לעבודת סמינריון הוא שבעוד שבעבודה סמינריונית הנושא היה בתחום שכבר נחקר בעבר והסתמכתם על מחקרים עברו בכתיבת העבודה, בעבודת התזה תתבקשו לחקור בעצמכם נושא שלא נחקר עד כה, אך תוך התחשבות במחקרים אקדמאים שכן נעשו בתחום.

במהלך כתיבת עבודת התזה ילוו אתכם מספר מנחים אשר מתמחים בנושא עליו תבחרו לכתוב את העבודה ובמקרים רבים אתם אלו שתוכלו לבחור את המנחים מתוך רשימה של מרצים בתחום. בתהליך בחירת המנחים חשוב לא רק לבחון את הרמה האקדמית של אותו מרצה אלא גם אם יש לכם איתו יחסים טובים ואתם יכולים לנהל שיחה טובה ולהבין אחד את השני. מנחה כזה יוכל לעזור לכם להבין כיצד לכתוב את התזה בצורה הטובה ביותר וכך שהשופטים יתחברו לעבודה ויצליחו להבין אותה. עבודת התזה צריכה להיכתב ברמה אקדמית גבוהה מאוד והיא נבדקת מספר פעמים על ידי השופטים בצורה מחמירה מאוד.

המסלול המחקרי קשה יותר ודורש הרבה יותר השקעה מאשר המסלול העיוני ולכן הוא גם נחשב ליוקרתי יותר. אם תרצו להמשיך ללימודי תואר שלישי או לעבוד באקדמיה זהו המסלול בשבילכם.    

  • מסלול עיוני – במסגרת הלימודים לתואר שני במסלול העיוני לא תתבקשו להכין תזה כלל אלא במקום זאת יהיה עליכם להגיש מספר עבודות סמינריון ועבודות עיוניות אחרות קטנות יותר. מסלול זה נחשב למסלול קל יותר אשר דורש פחות שעות השקעה מן הסטודנט ומתאים למי שאינו רוצה להמשיך ללימודי דוקטורט או קריירה באקדמיה כמרצה או חוקר. 
השארת הודעה מהירה
סגור



    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני